Ne-am trezit pe la 11:00, Razvan a realizat ca nu-i mai functioneaza telefonul asa ca am mai adaugat un lucru pe „To do list” pana la iesirea din tara care s-a intamplat pe la 14:00. Fiind cu aproximativ 6 ore in urma am refacut planul astfel incat ne-am propus sa dormim undeva langa Istanbul in prima noapte, a doua pe coasta Marii Negre si a treia in Batumi, Georgia.

Am plecat la drum cu un nivel de energie destul de scazut. Ne-am oprit la plaja in Bulgaria pentru a face o baie intr-un golfulet foarte frumos (Multumim Dragos pentru recomandare) si am zburat mai departe fara niciun fel de problema nimerind intr-o granita dubioasa cu Turcia.

Marcel se pare ca nu a vrut sa ne duca la Edirne. Carte verde aveam, pasapoartele erau ok, ne-au pus sa scoatem bagajele din masina pentru control, dar cand au vazut ca suntem din Romania ne-au lasat sa trecem mai departe fara a ne mai controla (cand ajunseseram in vama mai era un echipaj de ralioti pe care ii controlau si aveau toate bagajele afara din masina – so avantaj Romania :D).

A urmat autostrada pana la Istanbul, autostrada pe care in 2010 am reusit sa-mi dau seama cum se plateste taxa, acum nu ne-am mai descurcat asa ca am mers mai departe cu semnalele bipaind la fiecare trecere … ne asteptam sa o platim la iesirea din tara.

Istanbulul il vazusem in calitate de pieton atat eu cat si Razvan. Eram amandoi impresionati, dar in niciun caz nu ne imaginam ca o sa ne socheze tranzitandu-l de pe autostrada. Este pur si simplu amazing! La ora 02:00 cand il tranzitam, sensul celalalt de mers (din fericire) era foarte aglomerat, masinile fiind bara la bara.

Benzina este undeva intre 8 si 9 lei / litru, insa avem noroc cu anvelopele Michelin Energy Saver+ care datorita stratului de polimeri aflat sub banda de rulare reduc consumul de combustibil.

Am cautat un hotel pe langa Istanbul dar in acelasi timp am hotarat si ca putem sa mai coducem pentru ca ne dorim sa ne apropiem cat mai mult de coasta astfel incat a doua zi sa avem o zi intreaga de plaja. Din km in km am mancat intr-o benzinarie ceva greu digerabil si am ajuns la Samsun de unde am urcat in nord cautand un loc de campare si o plaja ca-n filme. Am gasit o terasa foarte frumoasa pe coasta unei peninsule unde am savurat un pranz foarte bun dupa care am continuat cautarile.

Yurty a ajuns la granita cu Georgia dupa mai mult de 36 de ore de mers incontinuu, strabatand mai mult de 2000 km. Chiar daca din momentul in care am intrat in Istanbul a inceput sa se circule haotic si am muscat cateva frane din scurt, anvelopele Michelin Energy Saver+ ne-au ajutat sa evitam situatiile neplacute datorita suprafetei de contact mai mare cu 10% fata de modelul anterior, fapt ce determina si o inclazire mai grea a acestora.

Deja, din acest moment avem mai mult de 7,000 km facuti la bordul lui Yurty. De acum vom scadea considerabil media km / zi deoarece incepem zonele in care nu ne vedem calcand prea curand.

Va reamintim ca Yurty este o masina de serie, singurele elemente aditionale fiind autocolantele, scutul metalic pus pentru a proteja baia de ulei avand in vedere garada la sol extrem de joasa, portbagajul exterior in care avem toate lucrurile de campare.

Intr-un final am ajuns si la Batumi. loc in care socul cultural a fost maxim – cladiri de birouri / hoteluri de multe stele alaturi de o mahala de nedescris. Ne-am cazat intr-un hotel cel putin dubios si am iesit la o tura prin oras, tura pe care eu am terminat-o foarte repede…dar Razvan si Nico au ramas sa viziteze parcul de distractii din Batumi.

Cu aceasta goana in doua zile am reusit si am batut un record in Mongol Rally. Am parcurs cea mai lunga distanta dintr-o singura bucata – 2200 km. Chiar daca in Mongol Rally in mod normal nu se premiaza astfel de recorduri, organizatorii au considerat ca este un lucru suficient de nebun incat sa merite a fi amintit.