RedBull – Februarie 2018

Doi români vor traversa pe motocicletă cel mai adânc lac din lume la -35°C

Publicat pe Redbull.com in Februarie 2018

Când pui la un loc cel mai adânc lac din lume – Lacul Baikal -, temperaturi care îți străpung pielea și o motocicletă veche ai, dintr-o dată, imaginea aventurii extreme, The Ice Run.

În luna martie, doi prieteni vor pleca în aventura vieții lor. Vlad Grigore și Alexandru Agatinei formează prima echipa de români care va participa la The Ice Run, o aventură extremă care înseamnă, pe scurt, traversarea unor zone înghețate din Siberia pe o … motocicletă. Am aflat de la Vlad ce înseamnă călătoria asta și de ce pornesc în ea.

De ce mergi în aventura asta extremă?

Despre The Ice Run am aflat fiind în strânsă legătură cu cei care organizează acest challenge, The Adventurists. De altfel, înainte de The Ice Run, am făcut parte din echipele Mongol Rally, prin care ajungi, într-o mașină veche, din Marea Britanie până în Mongolia, și Mototaxi Junket, o cursă prin care traversezi Peru pe un taxi-scuter cu trei roți. Pe lângă spiritul de aventură care mă însoțește la tot pasul, dorința de a explora mai reprezintă o parte din motivația de a descoperi și această nouă aventură.

O să petreci mult timp într-un loc foarte friguros. Cum aștepți experiența asta?

Siberia înghețată e o provocare foarte mare, într-adevăr, dar am toată încrederea că o vom duce la bun sfârșit. E o ocazie imensă de a arăta că putem trece prin și peste orice condiții, oricât de vitrege ar fi ele. Vom sta aproximativ 14 zile consecutive în sălbăticia Siberiei înghețate, în timpul zilei pe traseu, iar noaptea vom campa pe lacul îngheţat. Sperăm să fie suficient de frig (râde).

Te vei deplasa cu o motocicletă cu ataș. Despre ce e vorba?

Uralul, căci așa se numește motocicleta produsă în Rusia, este una dintre motocicletele cu ataș cu tradiție, folosită de aventurieri și exploratori din întreaga lume. De-a lungul timpului, Uralul a avut parte de numeroase îmbunătățiri, însă noi vom folosi una dintre motocicletele pe care organizatorii ni le pun la dispoziţie, dar care are mai bine de 30 de ani vechime. Deci, e aproape sigur că ne vom întoarce cu povești și despre cum se repară în frig, în mijlocul pustietății aceste motociclete.

Experiența de mers pe o motocicletă cu ataș nu se compară deloc cu mersul pe o motocicletă normală. Se supune mai degrabă principiilor fizice ale mersului pe ATV sau chiar pe tricicletă (mizez pe experiența din Peru). Virajele se pot încheia fie cu atașul care zboară în dreapta ta, fie cu întreaga motocicletă care se răstoarnă. Dacă nu se întâmplă niciuna dintre aceste situații, atunci înseamnă că ai învățat să mergi pe motocicleta cu ataș. În momentul de față, învățăm de la prieteni cum e să mergi pe Ural. Suntem motocicliști, dar mersul pe motocicletă cu ataș și, pe deasupra, în asemenea condiții, va fi și pentru noi o premieră.

Care e traseul cursei?

Traseu e mult spus, vorbim mai degrabă despre faptul că în prima parte a traseului, soarele ar trebui să răsară din dreapta şi să apună în stânga, urmând ca pe la jumătate să schimbăm dreapta cu stânga. Începem prin a traversa lacul Baikal din sud-vest, din zona orașului Irkutsk, înaintând nord-vest aproximativ 800km pe gheață (groasă, sperăm) înspre Severobaikalsk, zonă în care vom ieși de pe gheața lacului Baikal, dar asta doar ca să ne întoarcem înspre Irkutsk prin pădure și pe albiile râurilor înghețate. Nu vom avea o rută prestabilită, ci doar câteva coordonate GPS la care ar trebui să găsim combustibil pentru a realimenta. Condițiile ideale pentru a avea parte de-o adevărată aventură, corect? Așa ne-am zis și noi! (râde)

Cum s-a lăsat co-echipierul tău convins să vină cu tine?

Eu și cu Alexandru Agatinei ne știm de prin 2016, când ne-am întâlnit la un eveniment care sărbătorea implicarea, perseverența și îndrăzneala, toate acestea în ajutorul dezvoltării comunităților și inițiativelor dedicate comunităților slab dezvoltate. De-atunci și până în ziua de astăzi am păstrat legătura. Am aflat mai multe unul despre altul pe măsură ce am căutat variante de a ne sprijini reciproc în activitățile pe care le desfășurăm fiecare. De Ice Run știe de la mine de la finalul verii trecute și nici n-a fost cazul să se lase convins. Când a simțit că rezonează cu aventura asta, mi-a și zis că mergem împreună!

Cum vă veți pregăti pentru cursă?

Atât timp cât mai suntem în țară, pregătirile pentru frigul suprem constau în a face dușuri reci, stăm în frig, ne îmbrăcăm cât mai subțire, iar dacă până la plecare încă suntem sănătoși din punct de vedere medical, înseamnă că suntem pregătiți pentru marea provocare. De asemenea, practicăm exerciții de respirație, ce ajută foarte mult în calmarea corpului și echilibrarea temperaturii interne. În privința pregătirii psihice și fizice îl urmărim pe Wim Hof și aplicăm din pregătirea asta pentru a ne crește rezistența la frig. Cât despre motocicletă, cât încă suntem în țară ne sfătuim cu niște buni prieteni, printre care și Mihai Barbu, despre cum să o folosim încât să ne întoarcem cu ea întreagă.

Cum e să fiți primii români care, vorba aia, sparg gheața cu aventura asta?

Da, e o ocazie incredibilă să fim prima echipă de români ce iau parte la aventura asta. Ne bucurăm dacă o să “spargem gheața” doar metaforic vorbind. Totodată ne dă și mai multă tărie de caracter și ne responsabilizează. Vrem ca din această poveste pe care o trăim, toți cei din jurul nostru și cei care vor afla de aventura prin care trecem să înțeleagă că există în fiecare dintre noi curajul și hotărârea de a face orice ne dorim cu adevărat, înfruntând orice obstacole pentru asta. În total vom fi 15 echipe, adică 30 de oameni, iar noi abia așteptăm să îi cunoaștem și pe ceilalți care se aventurează în provocarea asta!

Aveți și o cauză stabilită de organizatori, ca în fiecare an. Despre ce e vorba acum?

The Ice Run nu e o competiție clasică în care contează cine ajunge primul, ba mai mult, încurajează impactul social pe care fiecare dintre noi îl poate aduce şi provocă echipajele să se întreacă în strângerea de fonduri pentru cauzele caritabile susţinute

Astfel, cauza internațională a acestei aventuri e reprezentată de Cool Earth, organizație care contribuie la stoparea despăduririlor din zonele tropicale, lucrând îndeaproape cu oamenii din comunitățile respective și ajutându-i astfel să împiedice tăierile pădurilor tropicale. Cool Earth şi The Adventurists au început colaborarea în 2013. De atunci, peste 14.000 de participanţi, din 14 ţări au strâns mai mult de 1,000,000 lire sterline pentru această organizaţie.

Și cauza voastră locală care este?

Complementar cauzei internaționale, vrem ca prin provocarea asta prin care trecem să atragem atenția și sprijinul asupra unui ONG local, din Piatra Neamț, Comunitatea Noastră. Similar cu modul prin care aduce impact și cauza internațională, Comunitatea Noastră se implică activ în rezolvarea problemelor sociale. Se creează astfel un model de implicare în comunitate, care, mai apoi, poate fi replicat în orice loc din țară, acolo unde este esențială reînvierea spiritului de apartenență la comunitatea locală și de contribuție la dezvoltarea ei.

Abia așteptăm să trecem prin această aventură incredibilă și să vă povestim cum a fost!

Publicat pe Redbull.com in Februarie 2018

By | 2018-02-16T14:01:17+00:00 12.02.2018|Apariții media|

Leave A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.